February 6, 2015

Sakanaction-- Endless サカナクション - エンドレス English translation + lyrics

Let me just say that this song is very touching and I get emotional just listening to it. I feel like I've had a lot of personal experiences that resemble what the lyrics talk about greatly... I love sakanaction and I love the message in this song. please listen to it, and don't push away its message.


誰かを笑う人の後ろにもそれを笑う人
それをまた笑う人
悲しむ人

だれかをわらうひとのうしろにもそれをわらうひと
それをまたわらうひと
かなしむひと

behind the back of a person laughing at someone else, there's another person laughing at them
and the person who laughs at them again
is a mournful person


悲しくて泣く人の後ろにもそれを笑う人
それをまた笑う人
悲しむ人

かなしくてなくひとのうしろにもそれをわらうひと
それをまたわらうひと
かなしむひと

behind the back of a person crying sorrowfully, there's a person laughing at them
and there's a person who laughs at them again
a mournful person


AH 耳を塞いでる僕がいる それなのになぜか声がする
見えない夜に色をつける デジャブしてるな
AH 耳を塞いでる僕は歩く それなのになぜか声がする
見えない夜に色をつける声は誰だ

ああ、みみをふさいでるぼくがいる それなのに なぜかこえがする
みえないよるにいろをつける デジャブしてるな
ああ、みみをふさいでるぼくはあるく それなのに なぜかこえがする
みえないよるにいろをつけるこえはだれだ

ah, I'm here covering my ears, yet for some reason I can hear a voice
adding colors in the unseen night, I feel like I'm having deja vu
ah, I walk covering my ears, yet for some reason I can hear a voice
whose voice is the one adding colors in the unseen night?


誰かを笑う人の後ろから僕は何を想う?
それをまた笑う人
終わらせる人

だれかをわらうひとのうしろからぼくはなにをおもう?
それをまたわらうひと
おわらせるひと

from behind the back of a person laughing at someone, what do I think?
and the person who laughs at that again
is a person who can end it


悲しくて泣く人の後ろから僕は何を想う?
それをまた笑う人
終わらせる人

かなしくてなくひとのうしろからぼくはなにをおもう?
それをまたわらうひと
おわらせるひと

from behind the back of a person crying sadly, what do I think?
and there's a person who laughs at that again
a person who can end it


AH 耳を塞いでる僕がいる それなのになぜか声がする
見えない夜に色をつける デジャヴしてるな
AH 耳を塞いでる僕は歩く それなのになぜか声がする
見えない夜に色をつける声は誰だ

ああ、みみをふさいでるぼくがいる それなのに なぜかこえがする
みえないよるにいろをつける デジャヴしてるな
ああ、みみをふさいでるぼくあるく それなのに なぜかこえがする
みえないよるにいろをつけるこえはだれだ

ah, I'm here covering my ears, yet for some reason I can hear a voice
adding colors in the unseen night, I feel like I'm having deja vu
ah, I walk covering my ears, yet for some reason I can hear a voice
whose voice is the one adding colors in the unseen night?



後ろから僕は何て言おう? 後ろから僕は何て言われよう?
見えない世界に色をつける声は誰だ

うしろからぼくはなんていおう? うしろからぼくはなんていわれよう?
みえないせかいにいろをつけるこえはだれだ

what do I say from behind (this person)? what can I say from behind (them)?
who is the voice that's adding colors to an unseen world?


AH この指で僕は僕を差す その度にきっと足がすくむ
見えない世界に色をつける声は僕だ

ああ、このゆびでぼくはぼくをさす そのたびにきっとあしがすくむ
みえないせかいにいろをつけるこえはぼくだ

ah, I'm provoking feelings from myself with my own fingers, and each time I do, I'm frozen with fear
the voice that's adding color to the unseen world is my own

No comments:

Post a Comment