January 2, 2015

【初音ミク】Human English translation/lyrics

漢字とかひらがなを読むのを練習したいのでこの曲の歌詞をローマ字で書かなかった


君はぼくのこと どんな風に 思っていたのかを知りたくてさ。
理科室の片隅呼び出して、
さあ尋ねるよ。
「きみはどちらさま?」

I want to know what you've been thinking about me, however way you do
calling from the corner of the science room,
come, I'm asking
"who are you?"

ぼくは君たちの何なのさ
それが知りたくてさ。
すきです/らぶらぶ/あいうぉんちゅー
どれがホントかな?
わかるかな?

what am I among all of you?
I want to know
I like you / the feeling is mutual / I want you
which of these is true?
do you know?

ぼくは宇宙人なのさ
きみはどこにいるかな?
連れだしてみせようか
人体模型の君をさ

I am an alien
where are you, I wonder?
let me try to take you along
you, a model of the human body


ぼくらはいのちのおんじんさ
それはウソだけどさ。
さよなら/ばいばい/またあした
どれがホントかな?
わかるかな?

we are patrons of life
even though that's just a lie
goodbye / bye bye / see you tomorrow
which of these is true?
do you know?


ぼくは宇宙人なのさ
きみはどこにいるかな?
連れだしてみせようか
人体模型の君をさ

I am an alien
and where are you, I wonder?
let me try to take you along
you, a model of the human body
(x2)


さよなら、もう行かなくちゃ
goodbye, I have to go soon

No comments:

Post a Comment