January 28, 2015

SEKAI NO OWARI 世界の終わり Dragon Night English translation/lyrics

歌詞が好きで、分かりますけど訳すのは難しいですね

I thought I'd translate this because this is our "song" for our Japanese class that we're going to learn how to sing. it's really catchy and I love the lyrics!!



今宵は百万年に一度太陽が沈んで夜が訪れる日
終わりの来ないような戦いも今宵は休戦して祝杯をあげる

こよいは ひゃくまんねんにいちど  たいよう が しずんで よる が おとずれる ひ
おわり の こない ような たたかい も  こよいは きゅうせんして  しゅくはい を あげる

tonight is the day that, once in a million years, the sun sinks and the night arrives
the fight that seems endless too, tonight we'll cease fire and give toasts



人はそれぞれ「正義」があって、争い合うのは仕方ないのかも知れない
だけど僕の嫌いな「彼」も彼なりの理由があるとおもうんだ

ひとは それぞれ『せいぎ』があって、あらそい あう のは しかたないのかもしれない
だけど  ぼくのきらいな『かれ』も  かれなり の りゆうがある と おもうんだ

people have each and every single "right", and it might be that nothing can be done about our disputes meeting
but I think there's a reason "he's" becoming the "person" I hate



ドラゴンナイト 今宵、僕たちは友達のように歌うだろう
ムーンライト、スターリースカイ、ファイアーバード
今宵、僕たちは友達のように踊るんだ

ドラゴンナイト こよい、ぼくたちはともだちのようにうたうだろう
ムーンライト、スターリースカイ、ファイアーバード
こやい、ぼくたちはともだちのようにおどるんだ

dragon night, tonight, we'll be singing like friends
moonlight, starry sky, fire bird
tonight, we'll dance like we're friends



今宵は百万年に一度太陽が夜に遊びに訪れる日
終わりの来ないような戦いも今宵は休戦の証の炎をともす

こよいはひゃくまんねんにいちどたいようがよるにあそびにおとずれるひ
おわりのこないようなたたかいもこよいはきゅうせんのあかしのほのおをともす

tonight, once in a million years, is the day that the sun arrives at night to play
the fight that seems endless too, tonight we'll light the flames of proof of our truce



人はそれぞれ「正義」があって、争い合うのは仕方ないのかも知れない
だけど僕の「正義」がきっと彼を傷付けていたんだね

ひとはそれぞれせいぎがあって、あらそいあうのはしかたないのかもしれない
だけどぼくのせいぎがきっとかれをきずつけていたんだね

people have each and every single "right", and it might be that nothing can be done about our disputes meeting
but my "right" has surely been hurting him



ドラゴンナイト 今宵、僕たちは友達のように歌うだろう
コングラッチュレイション、グラッチュレイション、グラッチュレイション
今宵、僕たちの戦いは「終わる」んだ

ドラゴンナイト こよい、ぼくたちはともだちのようにうたうだろう
コングラッチュレイション、グラッチュレイション、グラッチュレイション
こよい、ぼくたちのたたかいはおわるんだ

dragon night, tonight, we'll sing like we're friends
congratulations, 'gratulations, 'gratulations
tonight, we'll end our fight



ドラゴンナイト 今宵、僕たちは友達のように歌うだろう
ムーンライト、スターリースカイ、ファイアーバード
今宵、僕たちは友達のように踊るんだ

ドラゴンナイト こよい、ぼくたちはともだちのようにうたうだろう
ムーンライト、スターリースカイ、ファイアーバード
こよい、ぼくたちはともだちのようにおどるんだ

dragon night, tonight we'll sing like we're friends
moonlight, starry sky, fire bird
tonight, we'll dance like we're friends


No comments:

Post a Comment